فرهاد (ساعد سهیلی) و هاله (ساره بیات) فصل جدید زندگی خود را آغاز کردهاند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آنها را در مواجهه با مسایل جدیدی قرار میدهد…
حجازی سه سال بعد از اکران آخرین ساختهاش “مرگ ماهی” امسال با “اتاق تاریک” به سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر رفت.
این فیلم توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره بینالمللی فیلم هانوی در سال ۲۰۱۸ را بدست آورد.
همچنین این فیلم تنها نماینده ایران در جشنواره فیلم بلگراد در سال ۲۰۱۹ است.
«اتاقِ تاریک» فیلمِ خوبی است. از آن دسته فیلمهای خوب و حسابشده و عمیق و قابل تأمّل که کمتر مورد توجّه قرار گرفته است. روحالله حجازی، پس از تجربهی متفاوت و نه چندان موفّق «مرگِ ماهی»، باز به سبکِ «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» بازگشته و شاید بتوان «اتاقِ تاریک» را سومین قسمت از سهگانهی «روابط» دانست. سهگانهای که با فیلم خوب «زندگی خصوصی…» آغاز شد، با «زندگی مشترک…» افت کرد، و حالا با «اتاقِ تاریک» اوج گرفته و احتمالاً به پایان رسیده است